
Vandaag zijn Remon en ik vertrokken naar Duitsland voor onze zevendaagse vakantie in het Zwarte Woud. We hebben alle twee erg veel zin om op vakantie te gaan. Zoveel zin zelfs dat ik al om 06.00u wakker ben.. Om kwart over negen vertrekken we vanuit Udenhout met de auto. We stoppen eerst nog even bij de Tango, het tankstation bij ons in de buurt, om de bandenspanning te controleren. Dan vertrekken we vol goede moed richting Duitsland. Bij Oisterwijk kom ik erachter dat ik mijn zonnebril vergeten ben. Gelukkig zijn we nog vlakbij mijn huis, dus kunnen we zo omkeren. Als we thuis komen vraagt mijn vader hoe onze eerste vakantie is geweest en ik zeg natuurlijk " Goed." Als we de zonnebril hebben vertrekken we opnieuw en dan verloopt de reis voorspoedig. We belanden maar twee keer in een file onderweg en die files zijn niet eens zo heel erg lang. Als we eenmaal in Duitsland zijn stoppen we op een parkeerplaats om te lunchen en naar de wc te gaan, maar die wc's zijn echt zo smerig dat ik er niet heen ga. Ik wacht wel tot we op de plaats van bestemming zijn.
Daar komen we uiteindelijk aan tegen een uur of vier. Remon herkent het huis waar we moeten zijn van de website, maar we weten niet zeker of het wel het goede huis is. Opeens horen we een vrouw boven uit een raam roepen dat ze eraan komt, en die vrouw blijkt inderdaad vanuit het huis te roepen waarvan wij dachten dat het het juiste huis was. Het appartement lijkt helemaal niet op het huisje waar we in Einruhr in verbleven. Het is veel kleiner en het ligt helemaal niet op een berg, maar midden in een dorp. Wat wel gaaf is, is dat we internet hebben. Het blijkt heel simpel te zijn om een draadloos netwerk aan te leggen en mijn macbook zo in te stellen dat ik een videogesprek kan voeren met mijn vader vanavond via Skype. Heb ik nu al zin in!!!!!!!!!!
Na het uitpakken van onze koffers en het inrichten van de kast in de slaapkamer gaan we boodschappen doen. We komen terecht in een Liddl. Die lijkt op het eerste gezicht heel wat, maar blijkt toch wat tegen te vallen. Hij is alleen groot, maar veel produkten hebben ze er niet. Ze hadden alleen nog maar broodjes met sesamzaad. Daar houd ik eigenlijk niet zo van, maar goed, er was helaas geen andere keuze meer. Weer thuis aangekomen merken we dat we echt veel te veel hebben ingekocht. Het past allemaal bijna niet meer in de koelkast, maar na veel proppen krijgen we het er gelukkig nog in.
Op dit moment, 19.07u, zitten we aan een kopje thee. Remon is net klaar met het nemen van een douche en we zijn nu plannen aan het maken om ergens te gaan eten. Heb er echt zin in, want ik heb al een week zin in een Weissen Bier!!
Om 19.30U belanden we uiteindelijk bij hotel Heckenrose, het hotel waar we, volgens Remon, uitstekend zullen kunnen dineren. Dit blijkt echter een enorme teleurstelling te zijn. Wanneer we onze drankjes gekregen hebben en de kaart bekijken, blijkt die kaart stukken minder te zijn dan in vergelijking met een aantal jaren geleden, toen Remon er voor het laatst is geweest. Ondanks dat besluiten we toch te blijven zitten en een keuze te maken uit de beperkte kaart. Voor mij betekende dat dat ik met rundvleessoep zou beginnen. De serveerster geeft echter aan dat er geen rundvleessoep is, en we besluiten het maar bij een drankje te laten en naar een andere eetgelegenheid te gaan zoeken. De serverster is hierin nogal teleurgesteld, maar dat maakt ons niet zoveel uit. We betalen snel en vertrekken naar een ander restaurant dat bij het hotel in de buurt ligt. Het betreffende restaurant heet Zum Ochsen. Het ziet er erg simpel uit, maar Remon is er al eens vaker geweest en zegt dat het eten er erg goed is. Dat blijkt ook wel zo te zijn. Als voorgerecht neem ik soep. Die smaakt buitengewoon goed. Mijn hoofdgerecht is een Rumpsteak met champignonsaus. Die smaakt erg goed. Remon heeft ook soep als voorgerecht, maar heeft als hoofdgerecht een schnitzel. Die vind ik echt ontzettend ranzig, dus heb ik die voor de zekerheid maar niet gekozen. Onze hoofdgerechten waren zo goed en het was zo ontzettend veel dat we geen behoefte meer hadden aan een dessert. we hebben dan ook meteen de rekening betaald en zijn naar het vakantiehuis terug gegaan. Daar aangekomen zijn we meteen naar bed gegaan. We waren zo ontzettend moe van de reis van de afgelopen dag. Omdat het morgen niet al te heet wordt hebben we besloten om naar Europa Park te gaan. Ik ben er nog nooit geweest, dus het zal mij benieuwen hoe het daar is. Een verslag van deze dag volgt morgen.
dinsdag 4 augustus 2009
03 augustus 2009: eerste vakantiedag
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten