donderdag 6 augustus 2009

06 augustus 2009: Naar Freiburg


Vanochtend waren we voor de verandering allebei eens laat wakker, namelijk om 09.30 uur. Remon is als eerste onder de douche egaan en is daarna broodjes gaan halen. Ik kon het dus lekker rustug aan doen, en dat heb ik dan ook gedaan. Om 10.00 uur zaten we uiteindelijk aan het ontbijt. Gelukkig had Remon bij de bakkerij van een supermarkt die in de buurt van het vakantiehuis zat verse broodjes weten te bemachtigen. Het waren harde witte broodjes, die erg goed smaakten met salami en schinken (soort rauwe ham) erop.

Na het ontbijt zijn we met de auto richting Freiburg vertrokken. Omdat we gisteren de stad niet hebben kunnen bezoeken hadden we gisterenavond besloten om dat vandaag maar te gaan doen. Tegen een uur of half twaalf waren we in Freiburg waar we de auto in een parkeergarage vlakbij het centrum neerzetten. Het centrum van Freiburg heeft een hele eigen sfeer. De straten zijn qua breeedte een beetje te vergelijken met de straten bij ons. Het enige verschil is alleen dat ze door de hele stad beekjes hebben aangelegd waar je, als je de straat wil oversteken, overheen moet stappen. gelukkig zijn de beekjes niet zo heel erg breed, dus dat lukte allemaal wel. Ik ben er tenminste niet een keer in gevallen.

In Freiburg hebben we verschillende winkels bezocht, waaronder de winkels die voor ons nogal gebruikelijk zijn als we een bezoek aan een Duitse stad brengen, namelijk de Saturn en de WOM (World of Music). Die winkels vonden we nogal tegen vallen. Het aanbod was echt veel minder dan het ooit geweest moest zijn, want een aantal delen van de winkel waren helemaal leeg. Daar stonden helemaal geen spullen meer. Naast een bezoek aan verschillende winkels hebben we ook wat drink- en eetgelegenheden bezocht. Het eerste terras dat we hebben bezocht bevond zich onder een boom. Om het hele terras heen stroomde een beekje van zo'n 40 cm breed. We hebben daar alletwee een kop koffie op ter grootte van een mok thee bij ons. Wat later op de middag hebben we op een bankje midden in de stad geluncht. We hadden zelf wat brood en drinken meegenomen.Na een bezoek te hebben gebracht aan verschillende sport- en schoenenwinkels zijn we tegen een uur of vier nog wat gaan drinken in een soort van koffiehuis: Starbucks. Ik heb daar een kop koffie op, ook weer ter grootte van een Nederlandse mok thee, met een vanille-smaak en eine Torte. De Torte was at ze in Amerika een cheesecake noemen en die smaakte erg lekker. tijdens deze korte pauze hebben we ook wat kaarten geschreven voor het thuisfront. Deze hebben we onderweg naar de parkeergarage op de post gedaan. Daar kwamen we aan om een uur of half zes. Toen we de lift namen naar het parkeerdek waar de auto stond en we op de derde verdieping wilden uitstappen, twijfelde we eraan of we wel op het goede dek waren uitgestapt. Remon dacht dat we een verdieping lager moesten zijn. Dus drukten we weer op het knopje van de lift, die ons naar de vierde verdieping bracht. Omdat dit toch niet de juiste verdieping bleek te izjn, en we toch op de derde etage hadden moeten uitstappen, gingen we weer een verdieping omhoog en zagen we de auto inderdaad staan toen we de lift uitstapten.











Hoewel we aanvankelijk dachten dat de terugreis niet zo heel erg soepel zou verlopen vanwege eventuele files als gevolg van de spits, kwamen we na een half uurtje weer bij ons vakantiehuis aan, waar we nog wat te drinken nemen en ons opmaken voor het diner. We gaan ergens een pizza eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten