
De wekker gaat vanmorgen al om 7.00 uur. Het valt niet mee om op te staan. Ik heb vannacht niet echt lekker geslapen. Het bed van ons vakantiehuis slaapt niet echt lekker. Het matras is echt superdun, waardoor het lijkt alsof je op de lattenbodem slaapt.
Toch lukt het om na een verfrissende douche en een ontbijt om 9 uur voor de poorten van Europapark te staan. Lon mag gratis naar binnen vanwege haar visuele handicap en ik mag voor dertig Euro naar binnen als begeleider. Koopje om zo'n toppark binnen te komen. Goedbeschouwd kostten al deze attracties ons dus 15 Euro per persoon, nou daar redden we een avondje Tilburgse kermis niet mee! Haha!


Nu hebben we horen zeggen dat blinden in bijna geen enkele achtbaan mogen in Europapark mogen, maar toch lukt het ons de hele dag om in alle topattracties te komen. Alleen aan het einde van de dag krijgen we een vermaning van een medewerker bij achtbaan "Silver Star" die ons meedeelt dat Lon eigenlijk niet in deze achtbaan mocht gaan. Goh, wat jammer dat ze dan toch net wel geweest is... 
Het was redelijk druk in Europapark. De kleine attracties konden we meestal binnen een paar minuten doen, maar de grotere achtbanen hadden allemaal wel een wachttijd die varieerde van 30 tot 60 minuten.
We hebben vandaag gedaan:
- Poseidon (watercoaster)
- Abenteuer Atlantis (interactieve darkride)
- Euromir (indoor en outdoor achtbaan met draaiende karretjes)
- Piraten in Batavia (darkride)
- Blue Fire (launched coaster)
- Atlantica Supersplash (watercoaster met een flinke splash)
- Feria Swing (kermisrups)
- Schweizer Bobbahn (bobslee achtbaan)
- Matterhorn Blitz (wilde muis achtbaan)
- Universum der Energie (dino darkride)
- Dschungelfahrt (boottochtje langs Afrikaanse scènes)
- Silver Star (70m hoge stalen achtbaan)
- Geisterschloss (spookhuis)
- Zweefmolen
- Alpenexpress (gemotoriseerde achtbaan)


Rond 19.00 uur zijn we de attracties wel wat beu en maken nog een wandeling door het park. Onder andere door het gedeelte rond het slot waar een mooie rozentuin is. Tegen 20.00 uur gaan we eten bij het buffetrestaurant "Antica Roma" in het prachtige Italiaanse hotel "Colosseo". Prima eten in een geweldige sfeer!
Om 23.00 uur zijn we weer in ons vakantiehuis waar we nog wat drinken en deze weblog updaten.
dinsdag 4 augustus 2009
04 augustus 2009: Naar Europapark!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten