Omdat de wandeling die we gisteren gemaakt hebben nogal zwaar was, hebben we vandaag maar even rustig aan gedaan en een wat lichtere wandeling gemaakt. De wandeling startte in het plaatsje Simonswald en eindigde daar ook. Volgens de wandelgids zou de wandeling langs een aantal molens lopen en bestaan uit overwegend gemakkelijk begaanbare wegen. Dat bleek ook wel het geval te zijn. Het enige punt waar het een beetje zwaar werd was het moment waar we de berg op moesten. De weg die naar boven leidde was erg steil en op sommige punten lagen at losse stenen, waardoor je weleens met je voet wegschoof. Maar we hebben de hele klim in een keer gedaan en zijn dus toch boven aangekomen. Daaar aangekomen hebben we even een korte stop gehouden om wat te eten. We zaten op een bankje vanwaaar we een mooi uitzicht hadden over de berg.
Na onze lunch liepen we verder de berg over. Gelukkig hoefden we nu even niet te klimmen. De weg leidde al wel een beetje omlaag, maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben. Je merkte er tenminste bijna niets van.
Op verschillende plaatsen op de berg - en ook later toen we weer onderaan de berg liepen - kwamen we een aantal koeien tegen met bellen om hun nek. Net als de vorige keer hebben we daar ook nu weer foto's van genomen. Toen we bijna op het eindpunt van de wandeling waren zagen we voor het eerst deze week een aantal geiten met bellen om hun nek in een bergweide lopen. Iedere geit had een bel om met een andere toon. Dat was wel grapppig om te horen.
Om 17.30 uur bereikten we het eindpunt van onze wandeling. We vonden de wandeling erg geslaagd. Niet alleen vanwege de mooie omgeving en het mooie uitzicht, maar ook omdat we de hele wandeling binnen de in het boekje voorgeschreven tijd van 2,5 uur hadden afgelegd.
In het vakantiehuis aangekomen hebben we ons wat opgefrist en zijn we naar een van onze favoriete restaurants gereden, een truckersrestaurant in de buurt waar we een aantal dagen geleden ook erg goed gegeten hadden. Ook dit keer smaakte het eten weer uitstekend. Ik had een Rumpsteak met Pfifferlingen, paddestoelen, op. Van een saladebuffet, dat binnen in het restaurant stond, mocht je naar eigen keuze je salade samenstellen. Voor mij betekende dat wat sla, geraspte wortel en zure komkommer die aangemaakt was met azijn. Remon had als hoofdgerecht een Grillteller, maar die bleek volgens hem niet gegrild maar gebakken te zijn. Dat was wel jammer, maar het vlees smaakte toch goed.
Aanvankelijk hadden we het idee opgevat om na het eten nog even op het terras te blijven zitten om wat te drinken en een spelletje te doen, maar we waren toch wel moe en het werd ook wel wat frisser buiten, dus zijn we maar teruggegaan naar ons vakantiehuis, waar we nog wat gedronken hebben en plannen hebben gemaakt voor de volgende dag: onze op een na laatste vakantiedag.




zaterdag 8 augustus 2009
08 augustus: Een dagje rustig aan
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten